För B2B-förfrågningar, ring oss på 36981778 eller skicka e-post till info@worldmedico.dk

Handelsvillkor

Allmän information World Medico ApS
Østerfælled Torv 3
2100 København Ø
CVR nr.: 43339036
Email: info@worldmedico.dk

Priser På World Medico ApS är alla priser angivna i danska kronor och inkluderar moms och skatter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna från dag till dag utan föregående samtycke. Vi förbehåller oss rätten att inte ha varor i lager. Betalning World Medico ApS accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay och banköverföring. Betalningen kommer att dras från ditt konto först när varan skickas. Alla belopp är i DKK (danska kronor) och inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att korrigera prisfel och att markera varor som slutsålda eller utgångna. Leverans World Medico ApS strävar efter att skicka beställningar som mottas före kl. 17 samma dag, beställningar som tas emot efter detta klockslag kommer att skickas nästa arbetsdag. Vi levererar i hela Danmark. Fraktkostnaderna börjar från 75 kr. Varorna kommer att levereras till den angivna leveransadressen vid beställningen. Vi levererar inte utomlands och inte till Färöarna och Grönland. (Mot extra kostnad.) Dina varor skickas med PostNord eller GLS. OBS: Om det inte finns plats på utlämningsstället kommer paketet att flyttas till närmaste utlämningsställe, vilket du kommer att meddelas om. Om det uppstår problem, kontakta kundtjänst. Varor levereras alla arbetsdagar. Din vara kommer att levereras inom 1-3 arbetsdagar efter beställningen. Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Villkoren kommer att anges tydligt före köp av dessa varor. Reklamationsrätt Enligt köplagen ges det 2 års reklamationsrätt. Vår reklamationsrätt gäller för fel i material och/eller tillverkning. Du kan få varan reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller en prisavdrag, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador som uppstått på grund av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste reklamera inom “rimlig tid” efter att du har upptäckt felet. World Medico ApS kommer att täcka returkostnaderna i skälig omfattning. Vid retur, reklamationer och utnyttjande av ångerrätten, skicka till: World Medico ApS Österfælled Torv 3 2100 Köpenhamn Ö Vi tar inte emot försändelser som skickas med efterkrav. Återbetalning Om det handlar om en återbetalning, vänligen inkludera bankinformation i form av kontonummer och clearingnummer så att det överenskomna beloppet kan överföras. Dessa uppgifter kan lämnas per e-post eller annan elektronisk form utan risk, eftersom de inte är känslig information och endast kommer att användas för att behandla återbetalningen. Ångerrätt Det ges 14 dagars full ångerrätt för varor som köpts i vår webbutik. Perioden räknas från den dag då:
  • Du tar emot beställningen.
  • Du får den sista varan i fysisk besittning, när det gäller en överenskommelse om flera olika varor beställda i en order, men levererade separat eller i omgångar.
  • Du får den sista satsen eller den sista delen i fysisk besittning, när det gäller leveransavtal för varor som består av flera satser/delar.
  • Du får den första varan i fysisk besittning, när det gäller regelbunden leverans av varor över en viss tidsperiod.
Du måste bära kostnaderna för returen själv. Ånger måste meddelas oss senast 14 dagar efter köpet och varan måste returneras senast 14 dagar efter att du har meddelat din ånger. Meddelandet måste göras via e-post till info@worldmedico.dk. I meddelandet måste du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Om du vill returnera varan till oss, vänligen fyll i den bifogade returformuläret och skicka varan till: World Medico ApS Österfælled Torv 3 2100 Köpenhamn Ö Du kan inte ångra genom att bara neka att ta emot varan utan samtidigt meddela oss tydligt om detta. Följande typer av varor omfattas inte av ångerrätten:
  • Varor som har tillverkats enligt kundens specifikationer eller som har fått en tydlig personlig prägel.
  • Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte är lämpliga att returnera om förseglingen har brutits efter leverans.
  • Varor som på grund av sin art blir oskiljaktigt blandade med andra vid leverans.
  • Varor där förseglingen har brutits.
  • Utförda icke-finansiella tjänster om utförandet av tjänsten har påbörjats med kundens uttryckliga samtycke och erkännande att ångerrätten upphör när tjänsten har slutförts.
  • Leverans av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium om utförandet har påbörjats med kundens uttryckliga samtycke och erkännande av att ångerrätten därmed upphör.
  • Tidningar, tidskrifter eller magasin, med undantag för prenumerationsavtal för sådana publikationer.
  • Avtal ingångna vid offentlig auktion.
  • Varor som försämras eller åldras snabbt.
Retur Du måste returnera din order utan onödig fördröjning och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du måste bära de direkta